söndag 25 augusti 2013

Bänkpress SFI

Detta bänkpress SFI va lite av historia, det arrangerades både klassisk bänkpress och bänkpress med utrustning. Det var första gången det arrangerades en klassisk SFI bänkpresstävling, och intresset verkade vara större än vad arrangörerna hade räknat med så det kanske återkommer nästa år.

Jag hade mitt sikte inställt på bänkpressen med utrustning.
Uppvärmning och allting kändes toppen bra på tävlingen. Men så hände det..

Lyft 1: 205 kg, 3 röda.
Lyft 2: 205 kg, 3 röda.
Lyft 3: 205 kg, 3röda.

Körde 200 kg i uppvärmningen med en 2 cm planka, hur lätt som helst MEN jag hade räknat fel med klockslag och allt, så jag gjorde mitt sista uppvärmningslyft 20-25 minuter före mitt första tävlingslyft, så dvs min kropp han svalna rejält och jag tappade trycket.
Tyvärr gick det så denna gång, ett riktigt nybörjarmisstag. Men om man inte gör fel så lär man sig inte av sina misstag får man hoppas.

Stort tack till KK Eken som arrangerade tävlingen, passare, domare, lyftare, alla som gör det möjligt att sådant här blir av!

Nya tag blir det 12/10, då det arrangeras ÅM i klassisk styrkelyft på hemmaplan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar